onsdag 16 februari 2011

DagensPS.se – Det här är världens sämsta mobil!

DagensPS.se – Det här är världens sämsta mobil!

– Nokia är åratal efter konkurrenterna! Nokias vd Stephen Elop dömer fullständigt ut det egna bolagets oförmåga att konkurrera med Android och Iphone. Och jag förstår att Elop är förbannad. Jag är den siste som står ut med hans mobil.

Peppe Engberg – Nokia är som på en brinnande oljeplattform, och i stället för att agera förnuftigt häller Nokias egna anställda bensin på lågorna. De kinesiska uppstickarna får ut telefoner snabbare än Nokiaanställda polerar sina powerpoints.
Så tydlig var Nokias nya VD härom veckan. Han var skitsur på sitt eget bolag och de företrädare som kört bolaget i botten (med miljardbonus som tack för hjälpen).
– Om vi fortsätter som hittills, kommer vi bara att komma längre och längre på efterkälken, konstaterar Stephen Elop.
Och han har så förbannat rätt.
Jag vet. Jag har nämligen en Nokia N97, som när jag köpte den beskrevs som Nokias ”tunga businessmobil”.

Pyttsan! Det är den absolut sämsta mobil jag nånsin haft. Den är långsam, omständlig, opålitlig (utom när det gäller att byta radiokanal när man råkar stoppa telefonen i fickan!). Kort sagt: en jävla skittelefon som jag hatar! Särskilt när jag ser mina kamrater glida omkring med en Iphone.

I mina svåraste stunder har jag hoppats att hela skiiiiiiiit-Finland ska gå under och att Nokia tvingas börja om med att tillverka gummistövlar. Perkele! Idag nöjer jag med att säga:
– Stephen, byt jobb! Du är för smart för Nokias o-smart phones.

***
I övrigt är det inte så kul heller. Det är bara i Kalmar man har lite roligt på jobbet. Åtminstone om vi ska tro TV4 lokalnyheter: ”Personal mår bra efter morfinrån” berättar man redan i rubriken på inslaget.

Nu ska jag arbeta. Ring inte, jag har förmodligen slängt min Nokia i väggen. Mejla gärna på peppeengberg@gmail.com

PS. Lyssnade lite på riksdagens utrikesdebatt. Carl Bildt lät ganska trist. Det kanske beror på att alla svenska riksdagsmän lär ha samma skitmobil som jag.

Medieveteranen Peppe Engberg har förbrukat 9 mobiler sedan han började skriva på Dagens PS 2003.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar