måndag 3 september 2012

Rapport e-handel

Rapport e-handel

Rapport - 10 frågor du bör ställa för att lyckas med e-handel

Syftet med rapporten är att hjälpa dig som står i begrepp att starta e-handel. Till din hjälp har vi sammanställt 10 frågeställningar. Rapporten innehåller också goda råd, tips och en ordlista.
I rapporten har Hans Leijström, digital strateg och managementkonsult på Circuit, sammanställt fakta och checklistor om e-handel med utgångspunkt från egna erfarenheter samt analys av information om e-handel från e-handelsbranschens olika aktörer. Hans har talat och föreläst om begreppet social shopping sedan 2005 och i rapporten redovisas 10 unika fördelar med social shopping.
10 frågor som behöver svar
10 frågor som behöver svar
E-handel måste drivas med passion för kunden och ni måste sätta kundupplevelsen i centrum - först, sist och alltid! Nöjda kunder är den bästa reklamen. Ni måste förstå kunders behov och drivkraft för att handla samt veta hur mycket en kund är värd för att kunna fatta rätt beslut.
Detta är viktigt för kunder:
  • Bra erbjudanden (dagens deal, stort utbud av reor)
  • Stort sortiment (krav på effektiv varuadministration)
  • Lätt att hitta (snabb sajt, bra sök, filter, överskådlig)
  • Tydlig information (köpvillkor, foton och film)
  • Bra pris (behövs fler konkurrensmedel)
  • Hög service (personlig och tillgänglig för kund)
  • Fri frakt (starkt konkurrensmedel)
  • Snabb leverans (måste undvik stora varulager)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar