fredag 25 januari 2013

Fairshopping.se - Comhem levererar inte tjänsten, men tar betalt

Fairshopping.se - Comhem levererar inte tjänsten, men tar betalt

Comhem levererar inte tjänsten, men tar betalt

Jag och min sambo ska flytta till vår första bostadsrätt om två veckor. Och vi bor nu i ett ComHem hus. Därför blev vi tvungna att välja Comhem som operatör, det fanns helt enkelt inga andra alternativ. Vi prövade med Bredbandsbolaget men de kunde inte leverera sin TV tjänst till oss och därför fick vi utan problem säga upp tjänsten. Comhem är däremot inte lika etiska. Vår nya lägenhet som vi ska flytta in till kan Comhem tydligen inte leverera till (enligt dem själva), men det finns inte heller någon möjlighet i världen att vi kan få häva vårt avtal. Vi ska alltså försöka sälja på någon annan vårt abonnemang eller betala av resterande tid. Att ge ett abonnemang till någon annan är knappast det lättaste! De som ska flytta in i lägenheten efter oss är redan uppbundna med Comhem så de vill inte ta över det (även om vi har fått det tipset från Comhem massor av gånger). Och om vi tittar på alla andra så har ju de flesta bredband, för man klarar sig inte utan. Och med tanke på dagens ungdomar som måste flytta runt runt och med tanke på Comhems stålfasta grepp så har nog många tre-fyra abonnemang att betala av. Om dom inte ringer till Comhem först och frågar vart dom kan flytta in så klart.

Jag tycker att det är vansinnigt och motsägelsefullt att säga att vi inte kan få våra tjänster levererade till vår nya adress men att vi samtidigt måste betala en summa på 6696kr för att bli av med det. Det är alltså flera tusenlappar i sjön! Jag har inte fått någon rimlig förklaring till varför de inte kan leverera utan bara att det inte finns något sätt att ta sig ur det här, som kan båda oss konsumenter också. På något sätt borde detta gå att lösa på ett mer humant och kundproffsigt sätt. Jag vet att fram tills december 2011 så erbjöds kunderna att få betala 50% av kvarstående bindningstid om de inte kunde leverera sina tjänster till den nya bostaden. Men nu är det tydligen borta. Vilket är en fråga jag också vill ha svar på. Varför ta bort något som kan visa till blivande kunder att ni faktiskt är mänskliga och förstående istället för att sända ut ett meddelande som säger "Vi ska suga ut pengar ur alla er fattiga och vi behöver inte betala någonting för det själva!". Lets face it, Att ni tar betalt för en tjänst ni inte kan leverera och som inte kostar er någonting.. Det känns ju ärligt talat som om ni inte bryr er om hur ni framstår. ALLA jag har pratat med tycker att det är jätte konstigt att ni gör så här. Och att ni inte kan komma på någon bättre lösning en att jag ska försöka sälja ut allt på Blocket. Vi har haft vårt modem i 5 månader så det är knappast utslitet. Och vi har inte ens öppna vår On Demand box, för att vi inte behöver den. Som svar från er har jag fått att man inte behöver binda upp sig om man vill köpa sakerna separat, vilket hade blivit sjukt mycket billigare för oss då vi inte behövde boxen som har ett värde på 2995kr. Jag tycker att det var otydligt och dåligt av er att inte berätta att detta alternativ fanns. Att inte ens nämna det. Att skicka tillbaka vår oanvända box till er och få tillbaka pengar för den är kanske inte ett alternativ? Men jag tycker att ni borde komma på något som passar oss båda i den här tvisten. Något som känns mer rätt för oss som kunder och så att ni som stort företaget gör rätt för er.

Om jag nu får ett svar på det här så vill jag inte bara höra det vanliga som jag har märkt är lite som ett standard svar på den här sidan. Inge "Det är så tråkigt att det har blivit så här", "Jag har inte dina kunduppgifter och kan därför inte gå in mer på ditt fall" och "Jag förstår hur du känner" duger inte längre! Jag vill ha konkreta tips och lösningar. Upp till bevis nu och visa att ni faktiskt bryr er om era kunder!

Share



Skickat till Com Hem 2012-08-22 09:04:12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar