fredag 25 januari 2013

Vill Comhem lura mig på riktigt?

Vill Comhem lura mig på riktigt?

Comhem (combort) ringde mig idag (igen) o ville höra om jag ville ha ett billigare abonnemang. Jag har nu deras Small-paket för 199kr i månaden –ett paket som de inte längre erbjuder.

I första samtalet lät det som att jag var tvungen att uppgradera eftersom min bindningstid gick ut. Sen var det att jag skulle få ett snabbare internet, rabblade upp siffror som jag inte kunde kontrollera. Jag tackade nej och bad dem (faktiskt) att återkomma. Kollade då upp att jag verkligen inte behövde binda upp mig på något eller ändra mitt abonnemang.

Samtal två var det att det skulle vara bara 149kr i månaden för högre hastighet, jag vart misstänksam och tackade nej.

Det finns nada på deras sida om något bredbands-paket för 149kr. Det billigaste abonnemang du kan hitta är för 249kr -det är snabbare men också dyrare. Under erbjudanden hittar man att man kan få internet med telefoni för 149kr men då är det med en lägre hastighet på internet.

Nu i detta tredje samtal var det ett rakt nej från min sida och en "så du vill inte ha billigare internet" från deras –vilket såklart känns konstigt.

Jag föredrar att läsa på före sådana byten, även det finstilta. Lite tid innan spar så det inte blir så mycket tid (och ilska) efter...

Någon annan som har fått det här "erbjudandet" eller har spontana tankar kring förfarandet?

Mycket nyfiken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar